piątek, 31 grudnia 2010

2010, muzyczne podsumowanie

Z przykrością stwierdzam, że w tym roku żadna płyta nie dorobiła się u mnie statusu płyty roku, co jest moim osobistym rozczarowaniem. Przez cały rok z utęsknieniem czekałam, aż coś tak niewątpliwie najlepszego jednak się pojawi i powali mnie na kolana. Bez skutku. Nie, nie oznacza to bynajmniej, że mam za nic cały nakład wydawnictw muzycznych, lub że jestem oportunistycznym malkontentem, czy też nie zostałam zakuta w swoich konserwatywnych gustach. Myślę, że w tym roku dojrzała moja muzyczna świadomość. Mam za sobą okres, kiedy odkrywałam dla siebie kolejnych artystów i nowe gatunki, gdy fascynowała mnie w nich właśnie ich nowość. Dziś o nowość coraz trudniej. Dlatego powoli uczę się skupiania na tych drobnych smaczkach, które odnajduje w muzyce. Niekiedy wszystko wydaje się brzmieć tak samo, a jednak nie brzmi. Zaobserwowałam też, jak wielką uwagę przykładam do tekstów i konceptu, co niekiedy ratuje płyty w moich oczach nawet jeśli ich płaszczyzna muzyczna jest dość słabo rozbudowana.
Skoro nie mam ochoty przedstawiać wam rankingu najlepszych płyt, przedstawię wam w tym miejscu chronologicznie subiektywnie zestawienie najważniejszych według mnie krążków w tym roku.

Na skróty: Playlista na Youtube

LUTY

Massive Attack - Heligoland


07 Paradise Circus



MARZEC

Bonobo - Black Sands


04 Eyesdown



KWIECIEŃ

Caribu - Swim



01 Odessa



MAJ

The Dead Weather - Sea of Cowards


05 Die By The Drop



The National - High Violet


06 Bloodbuzz Ohio (zarośnięty Matt z dedykacją dla Agnieszki)



Janelle Monáe - The ArchAndroid


06 Cold War



LCD Soundsystem - This Is Happening


01 Dance Yrself Clean



Stereogum Presents… Enjoyed: A Tribute To Björk’s Post


UWAGA! do pobrania legalnie i za darmo tu.

Pattern Is Movement - Enjoy



CZERWIEC

Sia - We Are Born


02 Clap Your Hands



How to Destroy Angels - How to Destroy Angels (EP)


01 The Space in Between



LIPIEC

Menomena - Mines


04 Dirty Cartoons



WRZESIEŃ

Brodka - Ganda


06 W pieciu smakach



PAŹDZIERNIK

Antony and the Johnsons - Swanlights


04 I'm In Love



Sufjan Stevens - The Age of Adz


01 Futile Devices

1 komentarz:

  1. Bógzapłać dobra kobieto za dedykację :) Nie ma to jak zarośnięty facet ;>
    Z sylwestrowo - noworocznymi życzeniami muzycznych ochów i achów w roku następnym ;*

    OdpowiedzUsuń